søndag den 26. maj 2013

Gang i hjulet - drømmen #7

Rokken snurrer lystigt her på adressen.

Dette bundt karteflor fik jeg ind af døren fra Susses spindehjørne. Det var det jeg ventede på i et tidligere indlæg.
Da jeg var så ivrig efter at komme i gang, har jeg ikke fået taget billeder løbende af processen, men her er det vundet op i et nøgle. Jeg valgte at lave det et-trådet, fordi jeg synes det var sjovt at prøve, og desuden kunne jeg godt tænke mig at der blev nok til at man kunne lave et lille sjal af det.
Og det gik jeg så i gang med. Jeg strikker et sjal der hedder "Lace Goth shawl", og jeg kan desværre ikke lige huske hvor jeg har opskriften fra.
Det strikkes nedefra, først en blondekant, og derefter strikkes der venderækker i ret, i rigtig lang tid. Jeg valgte dette mønster, fordi jeg ikke var helt sikker på min opmåling af hvor meget garn jeg har, og dette mønster, er rimelig nemt at sætte en anden slags tråd til at strikke resten af. Alternativt kan jeg lave nogle færre venderækker, så det kommer til at passe. Først skal jeg dog lige igennem blonden så må vi se hvor meget garn der er tilbage.
Der kommer lige et billede af sjalet tæt på så man bedre kan fornemme farverne.
Det er spændende, mit første strik af håndspundet garn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar