tirsdag den 18. juni 2013

Honeycomb

Endnu en lille børnetrøje til Mother Teresa er sat i søen. Denne gang med udgangspunkt i at jeg godt kunne tænke mig at prøve at strikke honeycomb. 
En 14 minutter laaaaang instruktionsvideo på Youtube hjalp mig i gang, den beskrev dog hvordan man laver mønsteret i "frem-og-tilbage-strik" og ikke rundt, så et par små begynderfejl er der desværre sneget sig ind, indtil jeg fandt ud af hvordan jeg rettede det til. De er dog ikke så tydelige så jeg har ikke gidet pille op.
Nu er bullen færdig og jeg går og ælle-bæller med mig selv om hvordan jeg vil lave ærmerne. Det skal ikke være honeycomb, så bliver det for voldsomt tror jeg. Mest har jeg lyst til at lave dem ensfarvede, men så ved jeg ikke om jeg har garn nok, med mindre jeg vælger hvid. Men er det egentlig godt med for meget hvid på en børnetrøje... hmm... hvad synes du? Alternativt kan jeg lave dem stribede i samme skift som striberne i bullen, men jeg er ikke så god til farveskift i striber, synes aldrig jeg får det så pænt, men det kunne jeg selvfølgelig øve mig i så... tænker tænker...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar